INLOGGEN LEDEN

Begeleider

leeg

Patrick Hopper

Al geruime tijd dient pianist/organist Patrick Hopper als begeleider van het Zoetermeers Mannenkoor tijdens hun concerten.

Patrick Hopper, geboren te 's-Gravenhage, werd opgeleid aan The British School in The Netherlands en kreeg zijn eerste muzieklessen op negenjarige leeftijd. Kort daarna won hij de eerste prijs van het Edith Stein Concours (nu het Prinses Cristina Concours), waarna hij met het Residentie Orkest optrad..
Tijdens zijn studie aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag bij de Russische pianist Naum Grubert maakte hij al tournees naar de V.S., Canada, Spanje en voormalig Joegoslavië, waar hij radio- en televisieopnames verzorgde. Meestercursussen volgde hij bij Prof. Jürgen Uhde (Stuttgart), Vladimir Tropp (Moskou), Arnaldo Cohen en Earl Wild (V.S.).

In 1992 sloot hij zijn studie af met het behalen van het solistendiploma met onderscheiding en won daarmee de Shell Studieprijs.
Sindsdien geeft hij regelmatig concerten in Nederland en het buitenland als solist, maar ook in kamermuziek ensembles. Hij is een vaak gevraagd docent en begeleider bij cursussen en geeft regelmatig zelf een zomercursus voor jonge pianisten in Spanje.

Website: www.patrickhopper.com

Zoetermeersmannenkoor © 2017-2022 | Disclaimer