INLOGGEN LEDEN

het verleden

Geschiedenis

Het Zoetermeers Mannenkoor is opgericht in 1981 en bestaat momenteel uit ruim 80 leden. Het is een neutraal koor met een zeer afwisselend repertoire van klassiek tot het lichtere genre, dus zowel  (delen uit) opera´s en religieuze muziek als ook evergreens, folksongs en Nederlands repertoire.

Het koor is in de loop der jaren uitgegroeid tot een gewaardeerd deelnemer aan korenfestivals in binnen- en buitenland. Hoogtepunten in zijn bestaan zijn koorreizen naar Wales, Frankrijk, België en in 2016 naar Duitsland met optredens in Winterberg.
Het koor heeft in oktober 2016 deelgenomen aan het KNZV concours voor mannenkoren in Dordrecht en wist daar met het hoogste aantal punten de eerste prijs te behalen.

Sinds 2010 staat het koor onder de bezielende leiding van Steven van Wieren. Deze allround musicus stelt hoge eisen aan zijn koren en onder zijn leiding zijn ook nieuwe muzikale wegen  ingeslagen met o.a. bewerkingen van moderne populaire muziek.
Repetitor en vaste begeleider van het koor is de bekende pianist/organist  Patrick Hopper.

Nadere info >

Zoetermeersmannenkoor © 2017-2022 | Disclaimer