INLOGGEN LEDEN

nieuwsbericht

Kerstconcert

21-12-2023 - H. Nicolaaskerk, Dorpsstraat 26, 2712 AL, Zoetermeer

Helaas zijn er geen kaarten voor het concert meer te bestellen.

Persbericht - 25-04-2022

Zoetermeers Mannenkoor zingt voor Oekraïne

Op zaterdag 7 mei om 14.00 uur, zal het Zoetermeers Mannenkoor een benefietconcert geven, waarvan de opbrengst is bestemd voor hulp aan Oekraïne. Het concert zal worden gehouden in de Oosterkerk aan het Oosterheemplein 320, in de wijk Oosterheem en zal duren tot plm. 15.15 uur. De toegang is gratis, maar daar staat tegenover dat er bij het verlaten van de kerk een geldinzameling zal worden gehouden. Ook tijdelijke inwoners van onze stad, afkomstig uit Oekraïne worden van harte uitgenodigd te komen luisteren. Om die gasten te verrassen heeft het koor het Oekraïens volkslied vierstemmig ingestudeerd. Verder wordt een heel afwisselend en goed in het gehoor liggend programma gepresenteerd met o.a. Nearer my God; Morning has broken; Stay with me till the morning; Sailing; Avond van Boudewijn de Groot; Hallelujah van Leonard Cohen; Take me home; You never walk alone en Auld Lang Syne (met publiek!)
Er hoeven geen kaarten te worden besteld. Daarom is het verstandig om op tijd aanwezig te zijn om te voorkomen dat u geen plekje meer kunt vinden.
Een bijzonder detail is dat het koor voor het eerst optreedt in zijn nieuwe koorkostuum.

Voor nadere inlichtingen: Voorzitter Koos van Herk, tel. 0793422992 of
Fien Meiresonne, bestuurslid communicatie, tel 0793417179

Persbericht - 28-10-2018

Eerste plaats voor het Zoetermeers Mannenkoor

Het Zoetermeers Mannenkoor heeft afgelopen zaterdag (27 oktober 2018) in Leerdam de eerste plaats behaald op de Holland Korendag.

Dit jaarlijkse festival speciaal voor mannenkoren werd georganiseerd door het Koninklijk Nederlands Zangersverbond (KNZV) in samenwerking met het Stedelijk mannenkoor “Zang en Vriendschap” uit Leerdam. Het festival werd gehouden in de RK Mariakerk te Leerdam en er deden dit jaar elf mannenkoren mee. De koren werden beoordeeld door een vakkundige jury bestaande uit de dirigenten Arie Perk en Paul van Gulick.

Het Zoetermeers Mannenkoor en het Koninklijk Mannenkoor “KNA” uit Dordrecht behaalden evenveel punten waardoor zij de eerste plaats moesten delen. Het Zoetermeers Mannenkoor zong o.a. “Avond” van Boudewijn de Groot, “Memory” uit de musical Cats en “Hallelujah” van Leonard Cohen. Bij het laatste lied werd zelfs een traantje weg gepinkt onder het publiek in de stampvolle kerk.

Het eerstvolgende concert van het Zoetermeers Mannenkoor is het jaarlijkse kerstconcert op woensdag 19 december a.s. in de Nicolaaskerk te Zoetermeer.
Nieuws Archief

21-12-2017 - Kerstconcert Zoetermeers Mannenkoor

19-12-2017 - Besloten kerstconcert in Buytenhaghe (Fonds 1818)

17-12-2017 - Besloten kerstconcert in Vivaldi (Fonds 1818)